مقاله علمی

  • ۰
  • ۰

"بادکش درمانی "

کتاب بادکش درمانی حاضر اثری از دکتر مرتضایی (پزشک شرکت راگا ) می باشد که توسط انتشارات نشر نوین منتشر شده است.

بادکش درمانی (dry cuping) یا همان حجامت خشک یعنی ایجاد کشش و مکش در پوست بدن به وسلیه ظرفی توخالی که به گونه ای حالت مکش در آن ایجاد گردد و این اتفاق باعث جمع شدن پوست در داخل لیوان و باعث ایجاد انبساط در آن ناحیه می شود، لذا این روش یکی از راه های مقابله و پیشگیری از بیماری ها است؛ بنابراین می توان مناطقی از بدن را که به علت عارضه اختلال گردش خون دچار اسپاسم شده را با تنظیم ناحیه ای رفلکس و ماساژ نقطه ای مورد نظر، گرفتگی و اسپاسم و درد را برطرف نماییم. مسیر رفلکس بادکش یک راه به نقطه رفلکس ستون فقرات و یک راه به سیستم فعال عصبی دارد و در مسیر رشته رشته اعصاب توده مانند تا محل ترشح و انتشار هورمون ها ادامه می یابد و با ترشح این هورمونها از جمله مونوکین و سیتوکین سیستم ایمنی بدن فعال و تنظیم می شود. همچنین بادکش می تواند موجب ترشح مسکن های طبیعی و تحریک سلولهای رشد و به حرکت درآوردن تجمع خون در رگ های بافت پیوندی و موجب تسریع کار متابولیسم ضعیف شده بشود.

 

مکتب پزشکی ایرانی با پیشینه‌ای تاریخی که دارد به خود هویت بخشیده است و ما از آن به عنوان میراث گرانبهایی باید حفاظت و نگهداری کنیم و آن را احیا و بروزرسانی کنیم. این میراث که مایه تمدن و افتخار ایرانیان در جهان شده است بسیار ژرف، وزین و کاربردی است و می‌توان به وسیله احیاء مجدد آن به مردم کشور و جهانیان خدمت کرد.

از سری کتاب‌های موجز در اعمال یداوی که در طب عملی موجود است مجموعه مختصرالطب است و بادکش که نیاز به یک بازنگری و نگاه عالمانه و علم پسندتری داشت که دوست عزیزم این کار را انجام داده‌اند.

این سری کتابها برای دانشجویان پزشکی طب ایرانی و متخصصان این رشته و دیگر دانش‌ پژوهان طب ایرانی مفید و کاربردی است، و در کمتر جایی به این مطالب پرداخته شده است.

امیدوارم در آینده پیشرفت این رشته را در کشور و جهان شاهد باشیم.

دکتر مهدی رشیدی

عنوان: مجموعه کتابهای مختصرالطب ( بادکش درمانی )
تألیف: سیدمهدی میرعلی مرتضائی
ناشر: مرز دانش
نوبت چاپ: اول / ۱۳۹۸

آنچه در کتاب بادکش درمانی می خوانید

فصل اول

تعریف بادکش  ————————————————————- ۱۳

جایگاه بادکش  ————————————————————- ۱۵

اهداف بادکش  ————————————————————- ۱۶

تمهیدات بادکش  ———————————————————– ۱۷

مقدمات بادکش  ———————————————————— ۲۳

و …

فصل دوم 

اندیکاسیون بادکش  ——————————————————– ۶۵

بادکش خونساز  ———————————————————— ۶۷

بادکش زانو  ————————————————————— ۷۰

بادکش پیشانی  ————————————————————- ۷۲

بادکش گونه  ————————————————————— ۷۴

بادکش کتف  ————————————————————— ۷۶

و …

https://raga-co.com/product/%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d8%af%da%a9%d8%b4-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c

  • ۹۹/۰۴/۰۳
  • علی احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی