مقاله علمی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

"بادکش درمانی "

کتاب بادکش درمانی حاضر اثری از دکتر مرتضایی (پزشک شرکت راگا ) می باشد که توسط انتشارات نشر نوین منتشر شده است.

بادکش درمانی (dry cuping) یا همان حجامت خشک یعنی ایجاد کشش و مکش در پوست بدن به وسلیه ظرفی توخالی که به گونه ای حالت مکش در آن ایجاد گردد و این اتفاق باعث جمع شدن پوست در داخل لیوان و باعث ایجاد انبساط در آن ناحیه می شود، لذا این روش یکی از راه های مقابله و پیشگیری از بیماری ها است؛ بنابراین می توان مناطقی از بدن را که به علت عارضه اختلال گردش خون دچار اسپاسم شده را با تنظیم ناحیه ای رفلکس و ماساژ نقطه ای مورد نظر، گرفتگی و اسپاسم و درد را برطرف نماییم. مسیر رفلکس بادکش یک راه به نقطه رفلکس ستون فقرات و یک راه به سیستم فعال عصبی دارد و در مسیر رشته رشته اعصاب توده مانند تا محل ترشح و انتشار هورمون ها ادامه می یابد و با ترشح این هورمونها از جمله مونوکین و سیتوکین سیستم ایمنی بدن فعال و تنظیم می شود. همچنین بادکش می تواند موجب ترشح مسکن های طبیعی و تحریک سلولهای رشد و به حرکت درآوردن تجمع خون در رگ های بافت پیوندی و موجب تسریع کار متابولیسم ضعیف شده بشود.

 

مکتب پزشکی ایرانی با پیشینه‌ای تاریخی که دارد به خود هویت بخشیده است و ما از آن به عنوان میراث گرانبهایی باید حفاظت و نگهداری کنیم و آن را احیا و بروزرسانی کنیم. این میراث که مایه تمدن و افتخار ایرانیان در جهان شده است بسیار ژرف، وزین و کاربردی است و می‌توان به وسیله احیاء مجدد آن به مردم کشور و جهانیان خدمت کرد.

از سری کتاب‌های موجز در اعمال یداوی که در طب عملی موجود است مجموعه مختصرالطب است و بادکش که نیاز به یک بازنگری و نگاه عالمانه و علم پسندتری داشت که دوست عزیزم این کار را انجام داده‌اند.

این سری کتابها برای دانشجویان پزشکی طب ایرانی و متخصصان این رشته و دیگر دانش‌ پژوهان طب ایرانی مفید و کاربردی است، و در کمتر جایی به این مطالب پرداخته شده است.

امیدوارم در آینده پیشرفت این رشته را در کشور و جهان شاهد باشیم.

دکتر مهدی رشیدی

عنوان: مجموعه کتابهای مختصرالطب ( بادکش درمانی )
تألیف: سیدمهدی میرعلی مرتضائی
ناشر: مرز دانش
نوبت چاپ: اول / ۱۳۹۸

آنچه در کتاب بادکش درمانی می خوانید

فصل اول

تعریف بادکش  ————————————————————- ۱۳

جایگاه بادکش  ————————————————————- ۱۵

اهداف بادکش  ————————————————————- ۱۶

تمهیدات بادکش  ———————————————————– ۱۷

مقدمات بادکش  ———————————————————— ۲۳

و …

فصل دوم 

اندیکاسیون بادکش  ——————————————————– ۶۵

بادکش خونساز  ———————————————————— ۶۷

بادکش زانو  ————————————————————— ۷۰

بادکش پیشانی  ————————————————————- ۷۲

بادکش گونه  ————————————————————— ۷۴

بادکش کتف  ————————————————————— ۷۶

و …

https://raga-co.com/product/%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d8%af%da%a9%d8%b4-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c

  • علی احمدی
  • ۰
  • ۰

راهنمای استفاده ایمن از دستگاه وکیوم مردانه

شاید تعجب کنید که دستگاه وکیوم مردانه تبدیل به یک وسیله کاربردی شده و به هیچ وجه برای مردان جنبه فان و تفریحی ندارد. هر چه شناخت مردان نسبت به این دستگاه بالاتر میرود، میزان محبوبیت آن هم افزایش می یابد. البته انتظار مردان از دستگاه وکیوم آقایان متفاوت است:

  • برخی از آن به عنوان یک راهکار برای ایجاد نعوظ موقت استفاده می کنند
  • برخی معتقدند که این دستگاه می‌تواند باعث بزرگ شدن آلت تناسلی میشود
  • برخی از آن برای درمان اختلال نعوظ استفاده می کنند
  • برخی آن را به عنوان یک ابزار برای حفظ نعوظ سالم در طول رابطه جنسی می‌شناسند

چیزی که در اینجا اهمیت دارد این است که استفاده ایمن از دستگاه وکیوم مردانه هم روی نتیجه آن تاثیر مثبت داشته و هم سلامت فرد استفاده کننده را حفظ می کند.

وکیوم حجم دهنده اقایان

دستگاه وکیوم مردانه چگونه کار میکند؟

این دستگاه در اصل یک استوانه است که روی آلت تناسلی مرد قرار میگیرد و از یک پمپ برای ایجاد مکش در داخل سیلندر استفاده می کند. خالی کردن هوا از داخل سیلندر به مرور زمان باعث ایجاد خلا در فضای داخلی آن شده و آلت تناسلی فرد در یک ناحیه تحت فشار منفی قرار می گیرد و به مرور زمان خون به آن جریان یافته و به حالت نعوظ میرسد.

 این خون وارد رگ های داخلی آلت تناسلی شده و یک حالت نعوظ سخت و بزرگتر از حالت طبیعی به وجود می آید، زیرا بیش از حد نرمال خون وارد رگهای خونی می شود. پس از رفع فشار، خون موجود در آلت تناسلی به آرامی به عقب حرکت کرده و آلت تناسلی مرد به اندازه طبیعی خود برمیگردد. استفاده از حلقه پلاستیکی پس از دستگاه وکیوم مردانه ضروری است تا جریان خون برای حدود ۳۰ دقیقه در آلت تناسلی باقی بماند و فرد بتواند در این زمان از آلت تناسلی استفاده کند.

بر خلاف اکثر داروهای خوراکی، دستگاه وکیوم آقایان یک گزینه مقرون به صرفه و آسان برای استفاده است که نیاز به نسخه خاصی ندارد و برای استفاده از آن روش تهاجمی توصیه نمی شود. البته این بدان معنا نیست که هیچ خطری در کاربرد دستگاه وکیوم آقایان وجود ندارد. این دستگاه ها با مشکلات مختلفی مانند درد، تغییر رنگ، ورم آلت تناسلی و آسیب احتمالی به بافت آلت تناسلی ممکن است همراه شوند و به همین دلیل استفاده درست از دستگاه بسیار مهم است.

قانون شماره ۱: طبق دستورالعمل استفاده کنید

به احتمال زیاد متوجه شده اید که انواع مختلفی از دستگاه های وکیوم وجود دارد که هر کدام از آنها طراحی خاص خود را دارند. اما نکته امیدوارکننده در مورد این دستگاه ها این است که روش کار همه آنها مشابه بوده و اختلاف کمی در عملکرد آنها وجود دارد. به همین دلیل بهترین راهکار برای استفاده ایمن از دستگاه وکیوم مردانه و جلوگیری از آسیب دیدن در هنگام پمپاژ، رعایت دستورالعمل خاص نوشته شده روی بدنه آن تا کوچکترین جزئیات است.

از فشار سنج استفاده کنید

حتی پیروی از دستورالعمل دستگاه نمی تواند تضمین کننده استفاده درست و صحیح از پمپاژ دستگاه باشد. بنابراین اگر تازه وارد هستید، حتماً به همراه دستگاه از یک فشار سنج استفاده کنید تا فشار داخل سیلندر را کنترل کنید. در دستورالعمل استفاده از دستگاه به شما گفته می شود که میزان فشار داخل سیلندر باید چقدر باشد و فشار سنج به شما این امکان را می‌دهد که فشار وارده به آلت تناسلی خود را دنبال کنید. در ضمن برای برخی از دستگاه ها محدود کننده خلا در نظر گرفته شده تا از پمپاژ بیش از حد جلوگیری کند و فشار داخل سیلندر را در حد استاندارد نگه دارد.

همیشه اطراف آلت تناسلی را نظافت کنید

یکی از راهکارهای اطمینان از استفاده ایمن از دستگاه وکیوم مردانه این است که موهای اطراف آلت تناسلی خود را تا حد امکان کوتاه و نظافت کنید. در حالت ایده آل لازم است که این منطقه به طور کامل تراشیده شود و حتی از یک ماده روغنی برای آن استفاده شود. اما صرفاً تمیز نگه داشتن آن می تواند به بهبود کیفیت دستگاه کمک کند. اگر دستورالعمل دستگاه را به درستی دنبال می کنید و به اندازه کافی نمی توانید خلاء ایجاد کنید، وجود موهای زائد می تواند یکی از دلایل مشکلات شما باشد.

از پمپاژ کردن بیش از حد دستگاه بپرهیزید

این موضوع به طور ویژه برای مبتدیان حائز اهمیت است، زیرا این افراد در حال تجربه یک احساس کاملاً جدید هستند و هنوز به زمان کافی برای مطابقت با آن نیاز دارند.

وقتی که هفته‌ای دو تا سه جلسه از این دستگاه استفاده می کنید، بهتر است که مدت زمان پمپاژ شما بیشتر از ۱۵ دقیقه نباشد. اما اگر احساس راحتی داشتید می توانید به مرور زمان تمرین خود را بیشتر کرده و تعداد آنها را بالاتر ببرید.

 مهم است که مدت زمان استفاده از دستگاه در جلسات اول بیشتر از ۱۵ دقیقه نباشد و اگر می‌خواهید این کار را بیشتر انجام دهید لازم است که ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یکبار استراحت کنید و اجازه دهید که آلت تناسلی شما به حالت طبیعی برگردد و با استفاده از ماساژ گردش خون خود را دوباره به حالت طبیعی برگردانید.

به خاطر داشته باشید که پمپاژ بیش از حد دستگاه وکیوم مردانه می تواند در بلند مدت به بافت های داخلی آلت تناسلی آسیب رسانده و منجر به پارگی رگهای آن شود. اگر در زمان پمپاژ احساس ورم یا تغییر شکل ظاهری آلت تناسلی را داشتید لازم است که استفاده از دستگاه را متوقف کنید تا وضعیت آلت تناسلی به حالت طبیعی برگردد.

  • علی احمدی